Segurament t’hauràs adonat que el format del teu perfil d'Instagram ha canviat una mica. Les fotos es veuen més verticals a la quadrícula del perfil de cada usuari, han aparegut els reels de prova i també la possibilitat de penjar vídeo vertical de fins a tres minuts de durada.
L’aposta d’Instagram cada cop és més evident, probablement per competir amb TikTok. Per això ara preparen un canvi definitiu: els reels podrien estar a punt de desaparèixer de la pròpia aplicació per tenir el seu espai en una app independent. La idea seria separar Reel de l’app principal i convertir-ho en una plataforma diferent, és a dir, els oferirà un espai exclusiu als vídeos curts i competiran de manera directa amb TikTok.
A més, amb aquesta mesura, a banda de donar més protagonisme al vídeo, també retorna a Instagram tot el potencial fotogràfic que tenia en un inici.
Si tens TikTok segurament sàpigues que el seu algoritme és molt especial: mires un vídeo de gatets i de seguida te’n surten 10 més. Doncs bé, Instagram estaria treballant perquè aquesta mena d’algoritme que fomenta la viralitat, tal com fa TikTok, s’implementi també als vídeos d’Instagram.
Mentrestant, Instagram ha llançat recentment els "Comptes d'Adolescent", una nova experiència dissenyada específicament per a joves d'entre 13 i 17 anys, amb l'objectiu de millorar la seguretat i oferir més control a les famílies sobre l'ús que fan els seus fills de l'aplicació. En aquests s’establiran límits de temps, restringir l’ús en horaris i supervisar interaccions recents.