En els últims anys, les aplicacions de cites han estat el principal recurs per conèixer gent nova, però la generació Z sembla haver-se cansat del "match" i el "ghosting" constants. Els joves d'avui estan canviant les regles del joc i buscant noves formes d'interaccionar i lligar, sovint amb un retorn a mètodes més espontanis i autèntics.
I és que les xifres mostren aquesta realitat: les apps de lligar perden usuaris des del 2022. Un dels motius podria ser el model de negoci contradictori, és a dir l’app vol que et quedis el màxim de temps possible, però els joves volen conèixer l’amor o un crush i marxar.
A més, s'està veient com les generacions més joves consideren aplicacions com aquestes com una cosa de gent gran. De fet, tenen altres espais on poder-se relacionar presencialment i, a internet, fan servir les xarxes socials.
De fet, recentment també s’ha conegut una nova proposta nascuda a Tarragona. El projecte es diu ‘Appreoach’ i són unes polseres de silicona de diferents colors, que tenen un significat diferent: cada un va relacionat amb una orientació sexual. El verd és per a heterosexuals, el groc per als homosexuals i el rosa per als bisexuals.
Cada un també té un complement, els anomenats ‘charms’, que indiquen quin tipus de relació busques: un cercle vol dir que vols una relació estable; una x vol dir que vols una relació sense compromís i un triangle, el que sorgeixi.
La generació Z està redefinint la manera de lligar, apostant per la proximitat, la connexió real i les interaccions menys forçades. Tot i que les apps de cites encara tenen un lloc al mercat, cada cop més joves busquen alternatives que prioritzin l'autenticitat i el benestar emocional per sobre de la rapidesa i la quantitat de coincidències.