A finals d’any molta gent comença a mirar enrere. Alguns fan reflexions a nivell personal o professional i les empreses aprofiten per fer també la seva anàlisi. La setmana passada coneixíem el wrapped d’Spotify, amb les cançons més escoltades durant tot el 2024 i ara és el torn de Google.
El cercador més conegut ha publicat les tendències de cerca de l’any 2024 per països, endreçades per categories i ordenades per volum de registres. En l’apartat d’actualitat, a Espanya el que més s’ha buscat ha estat “alerta per precipitacions”, sobretot durant la Dana que va afectar al País Valencià.
Pel que fa a actualitat, ens hem informat, entre d’altres, sobre la dana, Israel, Rússia, les eleccions dels Estats Units, Donald Trump i P. Diddy (apareixent a les que llistes en diverses posicions, tant amb el seu nom artístic com amb el real, Sean Combs).
En el sector de l’entreteniment, han liderat les llistes TV3, Netflix, Eurovisió, Taylor Swift i Supervivientes. Pel que fa als esports, les cerques més repetides han estat Barça, Eurocopa, Lamine Yamal, Girona, Fórmula 1 i Jocs olímpics.
En política, hem buscat informació sobre el PSOE, Pedro Sánchez, el PP, Yolanda Díaz i Marine Le Pen.
En l'àmbit del futbol, les estrelles de l'Eurocopa s'han convertit en els futbolistes més buscats el 2024, encapçalats per Lamine Yamal i Nico Williams.
Google també deixa saber quines són les preguntes que més han fet els usuaris. De fet, es poden ordenar en les categories “per què”, “com” i “què és”:
Per què
Com
Què és