El Govern ha confirmat que preveu mantenir els descomptes que depenen de la Generalitat a les tarifes del transport públic durant el 2025. En canvi, però, es plantegen modificacions de cara el 2026.
Durant tot el 2024, el servei de Rodalies, Cercanías, Mitjana Distància i Avant, així com els autobusos estatals, han estat gratuïts per als usuaris freqüents. En el cas del transport públic interurbà, s'aplica un 50% de bonificació als títols integrats com la T-usual i la T-jove, assumit el 30% per l'Estat i 20% per les comunitats autònomes o les administracions locals.
La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha dit que si finalment les actuals bonificacions desapareixen sectors com “la gent jove” o el qui fan servir el transport públic de manera “vinculada a la mobilitat laboral i la geografia” seguiran tenint beneficis amb rebaixes de preu.
En resum, la consellera ha confirmat que durant el 2025 es preveu mantenir la rebaixa en el preu dels bitllets per a la població general, però ha obert la porta que això sigui diferent el 2026. “Al llarg de 2025 hem de fer una reflexió sobre quins grups de població hem de bonificar i quins no, perquè el que va néixer en un moment d’excepcionalitat, no es pot mantenir de manera lineal”, ha explicat.
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona ha ampliat la vigència del títol de transport T-16 per als menors d'edat que hagin fet els 16 anys entre l'1 de juliol i el 31 de desembre del 2024.
D'aquesta manera, aquests joves gaudiran de sis mesos addicionals d'ús del T-16 des del seu aniversari mentre que els que ja hagin complert els 16 anys durant el primer semestre de 2024 --és a dir entre l'1 de gener i el 30 de juny--, el títol els continuarà sent vàlid fins al 31 de desembre d'aquest any.
Amb aquestes noves condicions, els adolescents gaudiran d'un període extraordinari equivalent de vigència del títol de transport, amb independència de quan facin els anys.