La victòria de Donald Trump en les eleccions dels Estats Units ha tingut repercussions en el món de les xarxes socials. I és que molt probablement hauràs vist que molts usuaris han abandonat X (antic Twitter). Però, què està passant?
En les darreres hores, mitjans de comunicació com ‘The Guardian’ o ‘La Vanguardia’ han anunciat que abandonen X, mentre que altres ja s’han obert comptes a Bluesky, una xarxa social que està agafant força després de l’èxode d’usuaris d’X.
La campanya electoral dels Estats Units ha tingut com a protagonista X, ja que Elon Musk ha participat en el suport a Donald Trump. Fet que ha acabat amb un càrrec com a assessor a la Casa Blanca. Durant aquestes setmanes les ‘fake news’ o l’odi descontrolat ha creat un ambient que s’ha caracteritzat com a tòxic. Els mitjans de comunicació, doncs, han titllat les polítiques de la plataforma com a “tòxiques” per la falta de moderació, sobretot en teories de conspiració o notícies falses que s'expandeixen per la xarxa social.
Tot aquest ambient ha acabat amb la sortida de molts usuaris d’X i, per tant, l’augment de subscripcions a la plataforma ‘Bluesky’. Es tracta d’una plataforma a mig camí entre l’original Twitter i Mastodon. És una aplicació creada per Dorsey, una xarxa social de missatges curts. Tal com passa a X, l’app deixa compartir el que està passant a través d’imatges o text. A més, com es pot veure a simple vista, l’aplicació s’assembla molt a la interfície que té X. El menú d’opcions és molt reconeixible i molt intuïtiu, afavorint la ràpida adaptació dels nous usuaris. Una de les diferències, però, és que, de moment, està lliure de publicitat.
Entre les coses que pots fer a Bluesky hi ha: compartir publicacions instantàniament i altres persones podran fer ‘m’agrada’, citar-les, compartir-les o deixar respostes. També pots seguir altres usuaris i té un ‘feed’ principal cronològic, en el qual no hi ha algoritmes, simplement veus els missatges de les persones que segueixes i de manera cronològica, sense desordenar.
Pel que fa a l’algoritme, l’app dona l’opció de crear el teu propi personalitzat. És a dir, Bluesky deixa que sigui el mateix usuari qui pugui triar el contingut que més l’interessa.
Bluesky va començar sent un projecte dins de Twitter, una idea que volia convertir-se en una xarxa social descentralitzada. Tot i això, després que Elon Musk comprés Twitter, ells van decidir el seu propi camí com a una alternativa desvinculada.
Segons les dades compartides per la firma d’Intel·ligència d’aplicacions Appfigures, les descàrregues de Bluesky als Estats Units, han crescut un 93% durant el 2024, mentre que les d’X només ho han fet un 48%. I és que en les darreres setmanes les descàrregues han crescut un 64% i s’hi han sumat gairebé 1 milió de seguidors.