Logotip de Adolescents.cat

Vol cancel·lat o endarrerit? Així pots reclamar la indemnització

per Redacció, el 4 de setembre de 2024 a les 13:00

Les vacances d’estiu ja s’acaben i toca tornar a la rutina. Segurament el teu cap encara pensa en el viatge que has fet i, si has tingut problemes amb el teu vol, pot ser que només pensis en això i no en la platja on has estat prenent el sol tots els dies.

Si has tingut un vol desastrós amb cancel·lacions o retards, no et preocupis perquè potser reclamar-ho és més fàcil del que et penses. A continuació t’expliquem com fer-ho per convertir aquesta experiència en la compensació que et mereixes.


Què fer si el teu vol s’ha endarrerit?

Si el teu vol s’ha endarrerit més de 3 hores, pots rebre una indemnització d’entre 250 i 600 euros d’indemnització. En aquest cas, la companyia només pot alliberar-se de pagar la indemnització si demostra que les causes d’endarreriment no podrien haver-se evitat. És a dir, si es deu a condicions meteorològiques, inestabilitat política del país d’origen o destí, vagues o altres.

A més, si és més de dues hores, l’aerolínia ha de pagar menjar i beguda i si el retard és fins a l'endemà ha de cobrir les despeses d’allotjament. És important guardar tiquets o fotos per reclamar també totes les despeses que t’hagi suposat el retard en el vol. A més, és important que sàpigues que el preu que has pagat pel bitllet d’avió no afecta en absolut el dret que tens, per llei, a fer una reclamació i rebre una indemnització.


Cal saber també que per calcular el retard del vol és essencial indicar l’hora d’arribada al destí final. 

Què fer si el teu vol s’ha cancel·lat?

Si, d'altra banda, el que t’ha passat és que s’ha cancel·lat el teu vol, has de saber que la companyia t’ha de tornar l’import íntegre del bitllet i també s’ha d’indemnitzar i retornar les despeses derivades de la cancel·lació del vol.

En aquest cas, la compensació és de 250 euros per a vols de fins a 1.500km, 400 euros pels intracomunitaris de 1.500km i per la resta entre 1.500 i 3.500, i 600 euros per la resta. També es poden reclamar despeses com la pèrdua de nits d’hotel o entrades a espectacles, per exemple. A més, en aquests casos l’aerolínia també està obligada a oferir allotjament i menjar en cas que fos necessari.

Sabent tot això, toca reclamar la indemnització. En primer lloc, la reclamació ha de fer-se a través dels canals habilitats per la pròpia companyia. I si la companyia no compleix? En aquests casos, els usuaris poden presentar una reclamació formal a través de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA). Pot fer-se online, a través de la seu electrònica; o amb una reclamació per registre.

També hi ha algunes webs que et poden facilitar tots aquests tràmits. És el cas de Reclamador o Flight Right, que poden dur a terme aquesta mena de tràmits amb les dades que tu facilitis.
Adolescents.cat és el portal més visitat entre els usuaris joves de Catalunya. Aquí hi trobaràs tot allò que t'interessa sobre els teus ídols, consells per resoldre els teus dubtes i inquietuds, tests, actualitat, vídeos virals, gossip, apunts, treballs, resums d'exàmens, assessorament sobre sexualitat i parella, comunitat, etc. Vivim per entretenir-vos i treballem per a satisfer-vos. Un lloc a internet on la diversió està assegurada. No t'oblidis de recomanar-nos als teus amics.
Segueix-nos a:
Cerca a Adolescents.cat:

Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Mitjà associat a
 
Amb la col·laboració de: