Segons explica The Guardian, Shein és la marca de roba ‘low cost’ més buscada a Google en tot el món. Una dada que no sorprèn gaire, ja que és la marca que a tothom li ve al cap quan es parla d’aquest concepte. I és que qualsevol look que tinguis al cap el pots trobar en aquesta web més econòmic i ràpid. Però, ets conscient de l’impacte mediambiental que té?
Per posar en context, la moda ‘low cost’ s’ha disparat en els últims anys. Com indica la directora de ‘Moda y Belleza’ de Kantar Worldpanel, Rosa López, Primark, Lefties, Kiabi, Shein, Zeeman i Pepco han guanyat gairebé 3 milions de compradors des de la pandèmia a Espanya. El 2019 comptaven amb un públic estable de 13,3 milions de persones i en 2023 aquest volum va créixer fins als 16 milions de compradors, és a dir un 21% més.
I és que gran part d’aquesta roba acaba en incineradores que contaminen l’aire i les aigües subterrànies, o, en el pitjor dels casos, en paratges natural com el desert d’Atacama, a Xile, o Acra, a Ghana.
“Tot i que el 65% dels consumidors diuen que no els és indiferent l’efecte que té al medi ambient, només el 25% ho té en compte a l'hora d’escollir un producte”, apunta López. De fet, es fa complicat aturar aquesta tendència quan gran part del seu èxit està en el públic que hi ha a les xarxes socials. Els vídeos fent ‘hauls’ d’aquesta marxa xinesa tenen milions de visualitzacions i els seus preus són imbatibles: és fàcil i econòmic comprar allà.