Es calcula que només a Espanya hi ha 1,56 milions d' influencers a Instagram, considerant que algú amb més de 1.000 ja ho és.
A TikTok el número disminueix a menys de la meitat (600.000) i a YouTube baixa fins al 42.000.
Ara bé, no tots ells es poden guanyar la vida com a creadors de continguts. I és que, els preus que et paguen les marques varien
(i molt) en funció dels followers i també de l'engagement.
Aquests són alguns dels temes que
Jonan Wiergo ha tractat a The Fitzgerald Podcast. En l'entrevista l'infuencer, que compta amb més de 580.000 seguidors, ha volgut parlar clar sobre la seva feina i també sobre els diners que guanya.
"L'any passat vaig guanyar més de 200.000 euros, però si arribo a dir que sí a totes les marques, hagués superat el mig milió tranquil·lament", ha dit el creador de continguts durant l'entrevista. En aquest sentit ha remarcat que les tarifes varien en funció del client i que no sempre cobra el mateix.
De fet, hi ha algunes campanyes que són sense cost:
"A vegades faig coses directament gratis, per fer-li el favor a algú".
Jonan Wiergo
ha defensat la professió d'influencer i ha afirmat que els preus que els paguen no li semblen desmesurats.