La campanya de Zara per presentar la seva nova col·lecció
Ski Collection ha generat molta polèmica i indignació. I és que les imatges parlen per si soles:
nois ben abrigats i preparats per esquiar i noies gaudint d'un dia de neu com a aficionades, aguantant els esquís amb poca roba i, en ocasions, amb mig pit a fora.
Les crítiques a les xarxes socials no han trigat a arribar i són moltes les persones indignades per la manera en què la marca ha presentat a les dones.
Com poden parèixer en banyador, sense pantalons i en tirants quan és evident que cap persona podria anar vestida d'aquesta manera a l'alta muntanya?
La usuària d'Instagram, María Gijón, creadora del compte "Educar sin esteriotipos", ha compartit i denunciat aquesta campanya clarament sexista amb un
vídeo que ràpidament s'ha viralitzat i que compara a les dones esquiadores i als homes esquiadors.
En les últimes hores també s'ha popularitzat l'etiqueta
#SkiLikeaGirl (esquia com una dona), per reivindicar que
la pràctica d'aquest esport no és qüestió d'homes. A Instagram ja té més de 55.000 publicacions amb dones que mostren el seu dia a dia a la neu.