Des que el director creatiu de Balenciaga s'ha fet càrrec de la firma, aquesta no deixa de sorprendre'ns.
La seva última campanya ha generat molta indignació i preocupació a les xarxes socials. Ha estat fotografiada per Gabriele Galimberti i les imatges formaven part d'una sèrie de projectes anomenats 'Toy Stories' que pretenia llançar accessoris per la llar.
La polèmica s'ha generat perquè en aquestes imatges apareixien
menors, sadomasoquisme i pornografia infantil. Concretament, trobàvem models infantils sostenint un peluix vestit amb accessoris associats al sadomasoquisme. A més, en algunes fotografies apareixien documents sobre pornografia infantil com
la sentència de la Cort Suprema d'un cas de pornografia infantil utilitzat com a accessori per promocionar una bossa.
La firma ja ha retirat la campanya de les xarxes socials i a través dels
stories del seu Instagram han comunicat el següent:
'Ens disculpem sincerament per qualsevol ofensa que hagi pogut causar la nostra campanya per a les festes. Les nostres bosses de peluix no haurien d'haver aparegut amb nens en aquesta campanya. Hem retirat immediatament la campanya de totes les plataformes".
''Demanem disculpes per mostrar documents inquietants a la nostra campanya.
Ens prenem aquest assumpte molt seriosament i emprendrem accions legals contra les parts responsables de la creació del set i de la inclusió d'articles no aprovats per a la nostra sessió de fotos de la campanya de primavera 23. Condemnem fermament l'abús dels nens a qualsevol de les formes. Defensem la seguretat i el benestar dels nens", va acabar aclarint la firma.