Merlí és una de les sèries catalanes més importants de tots els temps. Els números d'audiència ho certifiquen, la seva capacitat per aglutinar públic a diversos països del món i el seu èxit a plataformes com
Netflix confirmen aquesta categoria.
La producció de TV3 va obrir les portes a tota una generació d'intèrprets que van començar a forjar (o a consolidar) carreres com a actors i actrius tant al món del cinema, la televisió i el teatre. És el cas de
David Solans (en Bruno), l
'Albert Baró (Joan) i l
'Iñaki Mur (Oliver), tres dels membres que van participar en els debats del festival
Serielizados que es va celebrar a Santa Eulària del Riu i ha explicat
FormulaTV.
Tots tres, sota el lema
"La fama no sempre correspon a l'estatus" van expliacar el seu pas per la mítica sèrie catalana i el que els va suposar a ells. Solans i Baró van formar part del repartiment des de la primera temporada, el 2015, fins a la darrera, el 2018. Mur es va incorporar més tard però el seu pes es va igualar a tots els membres originals. Van reviure els "moments màgics" que els va suposar
Merlí per als tres, però també els efectes nocius de la fama.
Els sous a Merlí
"Ho vaig portar molt malament a nivell emocional per la pèrdua d'intimitat tan bèstia i allò únic que era meu ho vaig deixar de portar bé", va explicar Mur. Per a Baró va ser més difícil el seu pas per Argentina -on va realitzar una sèrie de capítols diaris- i per a Solans, la necessitat d'aturar la voràgine. Però,
realment existia un problema econòmic, a part de la fama? En base al tema de debat del
Serializados Fest, els intèrprets de Merín van abordar si l'èxit de la sèrie els va dur una bona salut econòmica o no.
"Tenia amics treballant en guinguetes que cobraven més", va confessar Solans amb un somriure.
Ell mateix, però, va confessar que "hauria treballat per un entrepà". Mur, també sense donar cap xifra exacta, explica que "normalment a les sèries es cobra per temporada o per capítol", però ells "ho feien al mes".
"Ara cobraríem molt més", va admetre. Malauradament, tots tres van admetre que l'èxit de la sèrie -que encara es manté- no es va traslladar mai a nivell de sous ni de compensacions econòmiques.
"No hi havia revisió i cobràvem el mateix", explica Baró, després de relatar que no hi va haver canvis en tres temporades.
"Si haguéssim fet Merlí als Estats Units, tots nosaltres tindríem una mansió [...]
No cobràvem tots els mateix", va explicar Mur, que va voler deixar clar que no era perquè "no ho mereixessin", sinó perquè "els altres cobraven molt menys".