[inicicentrarepoert]Inditex, amb la seva marca insígnia, Zara, vol canviar els hàbits de consum electrònic. L'empresa ha començat a cobrar en una trentena de països -entre els quals no hi ha Espanya - per realitzar devolucions online.
El preu de la gestió és d'1,95 euros i es descompta directament de l'import a retornar.
Això sí, només es fa el cobrament si el client vol que li vinguin a buscar el paquet a casa o el vol dur a un punt de recollida. Si el
retorna a una botiga Zara no se li cobra cap extra.
Amb aquesta nova política, la marca vol acabar amb les devolucions massives, que suposen un gran problema econòmic i de gestió per a les plataformes de vendes per internet. Segons assenyala Nius, a Espanya l'any passat es van retornar el
30% dels productes que havien estat comprats online: és a dir, es van realitzar prop de 2,5 milions de devolucions.
A tot això cal sumar-li també l’
impacte ambiental que tenen les devolucions, ja que s’han de fer viatges d’anada i de tornada als magatzems i això suposa una petjada ecològica important.
I es cobrarà també a Espanya? “La decisió d'Inditex encara no ha arribat a Espanya, però la previsió és que ho faci més aviat que tard”, assegura Cristian Castillo, professor d'Economia i Empresa de la UOC i expert en Logística. Així doncs, és probable que tant Zara com altres botigues comencin a cobrar per fer les devolucions online. De fet, hi ha marques que ja ho fan. Què us sembla?