Si una cosa caracteritza a TikTok és que sap donar-te el vídeo que vols veure en aquell precís moment. És per això que és molt fàcil entrar-hi i molt difícil sortir.
Un estudi de la universitat de Sheijang ha investigat com actua TikTok en el cervell dels usuaris per aconseguir aquesta addicció a la plataforma. Dels 153 usuaris que hi van participar, el 67% utilitzava TikTok menys d'una hora al dia, mentre que el 30% l'utilitzava entre 1 i 2 hores i el 3% més de dues hores al dia. Per tant, no tots els usuaris passen el mateix temps a la plataforma, però tothom qui hi entra hi queda enganxat.
Per què?
La conclusió ha estat que l'algoritme és capaç de descobrir continguts que regulen l'activitat d'un conjunt de subregions de la xarxa neuronal per defecte i de l'àrea tegmental ventral (la que allibera dopamina) per reforçar el comportament de veure vídeos.
És a dir, TikTok és un
estimulador de producció de dopamina que afavoreix l'addicció al seu contingut. La plataforma ha confessat que alguns usuaris estan massa enganxats i que pretenen buscar una solució. Per ara, impedeix que els usuaris d'entre 13 i 15 anys rebin notificacions passades les 9 de la nit per tala de no interferir en les seves hores de son.