El
Govern ha posat en marxa una investigació contra una
multinacional de la moda que només ofereix talles petites -XS i S- com una de les primeres mesures clau del pla per
combatre la "pressió estètica" que, segons ha detallat la consellera d'Igualtat i Feminismes,
Tània Verge, pateixen les dones.
En aquests termes s'ha expressat en la roda de premsa posterior al consell executiu, que ha centrat bona part dels continguts en el 8-M, dia internacional de la dona i jornada especialment reivindicativa en els últims anys. Verge ha indicat que aquest pla d'acció contra la pressió estètica té com a intenció "donar una resposta política a la
violència dels cànons estètics que produeixen i perpetuen els estereotips i les discriminacions de gènere, racials i capacitistes".
Aquestes actuacions contra la multinacional -no especificada en la intervenció inicial de la consellera- s'han iniciat a partir de la recepció d'una denúncia dipositada en el formulari electrònic que
Igualtat i Feminismes ha posat a disposició de la ciutadania. La denúncia remarca que la roba d'aquesta botiga per a dones està estructurada al voltant de peces que
"només es poden posar dones amb complexió de nenes", i detalla que aquest tipus de complexió és pròpia d'un cos "prepúber i premenstrual". Aquest tipus de botiga, però, no és un establiment destinat al públic femení infantil. Com que oferir aquestes talles exclusivament petites podria fer entrar la cadena en una discriminació contra les dones amb talles mitjanes o grans, s'ha decidit actuar-hi en contra.
Segons dades de l'
Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia de Catalunya del 2020, el
47% de les noies d'entre 12 i 16 anys es volen aprimar, i el 41% ha fet alguna vegada dieta pel seu compte i sense consell professional.