Bizum s'ha convertit en una plataforma molt utilitzada per enviar diners als familiars i amics. Fins a 19 milions d'usuaris feien servir aquest sistema a Espanya en començar l'any, per la seva simplicitat, la immediatesa i la gratuïtat del servei. Però tanta facilitat també implica un petit risc: enviar diners a qui no toca.
Què passa si
transfereixes diners per error a un contacte de la teva agenda del mòbil que no era el destinatari a qui volies fer el Bizum? O -encara pitjor- si en lloc d'enviar 4 euros per pagar uns cafès, afegeixes sense voler un zero i n'acabes enviant 40?
A diferència de les transferències convencionals, les que es fan introduint el número de compte del destinatari i que sovint tarden unes hores o fins i tot dies a arribar, els Bizum són instantanis. Per això
no és possible cancel·lar l'operació, un cop s'ha validat amb el missatge de text de confirmació.
Per això si es té un problema amb un
Bizum incorrecte,
la solució més ràpida és posar-se en contacte amb la persona que ha rebut els diners perquè els retorni.
Si això no funciona, és possible contactar amb el banc amb què operem per demanar-li si és possible retrocedir l'operació.