Tenir un elevat nombre de seguidors a les xarxes socials era el requisit indispensable per a poder accedir a una festa organitzada per Charly Jordan, una influencer amb més de 7 milions de seguidors a TikTok. Almenys, així ho va denunciar en un vídeo una de les joves que feia cua per a entrar a l’esdeveniment i que es va sorprendre en descobrir que demanaven “el número de followers” com a acreditació.
Charly Jordan ha negat les acusacions i ha assegurat que l’únic que es comprovava és que fossis amic/ga o conegut/da per evitar que es “colés gent random”.
Sigui com sigui, la notícia ha generat polèmica i ha reobert el debat sobre la importància excessiva que es dona a tenir popularitat a les xarxes socials. I és que, acumular més o menys seguidors, likes…
s’ha convertit en una espècie d’eina per validar-nos com a persones i això és molt perillós.
S’està situant la quantitat per damunt la qualitat i s’estan incentivant actituds nocives, com la comparació constant amb els altres, la competitivitat sense ètica…es dona massa valor a l’opinió dels altres, als seus judicis quan el realment important és que el pensem nosaltres. No som números ni tampoc opinions.
Som qui ens sentim ser i la validació més important és el nostre criteri.