Aquesta setmana us explicàvem que l’èxit d’El juego del calamar, està tenint un impacte més enllà de les pantalles.
La ficció ha fet augmentar les vendes de certes peces de roba, com ara les vambes Vans o els xandalls.
Però això no és tot. Hi ha ciutats que estan utilitzant certs elements d’aquesta producció per alertar i avisar la població. Aquest és el cas de Manila, a les Filipines.
Un centre comercial de la zona ha instal·lat una nina gegant igual que la del Juego del Calamar davant d’un pas de zebra. Q
uan algú creua amb el semàfor en vermell, els ulls de la nina s'il·luminen, delatant que la persona ha comès una infracció.
En aquest cas, evidentment,
no hi ha conseqüències violentes com passa a la sèrie i simplement es tracta d’una mesura per avisar a la gent.
El juego del calamar, creada per Hwang Dong-hyuk
va arribar a Netflix el 17 de setembre de 2021, i ja fa més d’un més que se situa al top 1 dels continguts més vistos.