Quina diferència hi ha entre una samarreta de 10 euros i una que en val 100? Aquesta és només una de les diverses preguntes que el moviment
#truecostoffashion vol respondre. Aquesta tendència, que ha crescut en els últims anys, vol posar en valor la roba sostenible i les marques que aposten per aquest sector.
Una d'elles és
Maison Cléo la qual va decidir detallar en les seves etiquetes quant costava fabricar una peça de roba. Amb aquesta iniciativa, Marie Derrow, la fundadora de la marca, pretén mostrar que quan les coses es fan bé i els i les treballadores reben un bon salari, és impossible crear samarretes a 10 euros.
Per exemple, en una de les seves etiquetes podem llegir: cost de la tela, 13 euros; mà d'obra (2 hores i mitja), 37,50 euros; preu per fotografiar la peça, 8 euros, etc. Només aquests tres elements ja fan que la peça costi més de 50 euros i encara hi falta sumar altres costos.
Actualment es calcula que menys d'un 2% dels treballadors de la indústria de la confecció de roba guanyen un salari digne.
I és que, com diu Lauren Brave a The Independent, "quan comprem un vestit de cinc euros a una marca de moda ràpida, no és barat per art de màgia, és barat perquè algú està pagant un preu".