Ens han repetit milers de vegades que tot allò que veiem a xarxes no acaba de ser real. El govern de Noruega deu estar completament d'acord amb aquesta afirmació, ja que ha aprovat
una llei que obligarà als influencers del país, marques publicitàries i diaris a incloure una etiqueta quan publiquin una foto retocada. S'han acabat els filtres.
La llei ha estat proposada i tirada endavant pel Ministeri d'Infància i Igualtat del país amb l'objectiu d'allunyar als usuaris, sobretot joves i nens, dels cànons de bellesa irreals de què algunes marques i
influencers fan bandera. Així, qualsevol imatge amb fins publicitaris retocada haurà de comptar amb una marca d'aigua dissenyada pel govern.
No és la primera vegada que una llei així es tira endavant. A França, des de fa quatre anys, les marques que retoquin fotografies també ho han d'avisar a la seva publicitat. Getty Images, una conegudíssima agència de fotografia, ha retirat de la seva base de dades totes les fotos on hi ha retocs estètics.