Que soni bé, que no tingui traduccions estranyes, que no ens recordi a persones que ens cauen malament....aquests són només alguns dels molts factors que se solen tenir en compte a l'hora de triar un nom. I és que, a més d'acompanyar-nos tota la vida, el nostre nom també pot influir en el nostre èxit, segons apunten diversos estudis.
Una investigació de la Universitat de Nova York va concloure, per exemple, que la gent amb
noms senzills i fàcils de pronunciar tenia feines millors i més ben pagades. El psicòleg Adam Alter va explicar en una entrevista recollida per
Bussiness Insider que "quan podem assimilar una informació amb facilitat, ens agrada més". És per aquest motiu, doncs, que les persones amb noms "comprensibles" solen tenir més èxit.
En aquest sentit, un altre estudi dut a terme per la Marquette University va descobrir que els individus amb
noms típics, com ara Joan, Maria o Marta, tenien més probabilitats de ser contractats per una empresa que aquells amb apel·latius poc corrents, com poden ser Enzo o Guim.
Ara bé, si teniu un nom poc habitual, no us preocupeu: hi ha un truc infal·lible perquè les companyies us vegin amb bons ulls. Una investigació publicada per l'European Journal of Social Psychology assegura que
col·locar una inicial entre el nostre nom i el nostre cognom fa que els altres ens percebin com a persones intel·ligents i eficients. Per tant, segons aquesta anàlisi, a les empreses els agrada més un candidat que digui Jordi R. Roca, que un que s'anomeni simplement Jordi Roca.