La nostra manera de vestir reflecteix, en part, la nostra personalitat. Les peces que escollim, els seus colors, la manera de combinar-los no només parlen de nosaltres sinó que també causen una impressió en els altres.
De fet, hi ha nombrosos estudis sobre psicologia de la moda i sobre com la nostra roba pot influir en la imatge que projectem.
Us deixem amb algunes de les conclusions d'aquestes investigacions:
Versió sense playbuzz
Look informal i similar
Si sou dels que sempre vestiu pràcticament igual –texans i samarreta bàsica- probablement sigui perquè no us agrada destacar i preferiu passar desapercebuts. Segons els experts, aquests tipus de looks poden transmetre falta de confiança, però alhora també naturalitat i sinceritat.
Colors vius
Us agrada vestir amb colors vermells, verds, grocs...? Segurament és perquè us sentiu còmodes amb vosaltres mateixos/es i us és igual ser el centre d'atenció. Aquest tipus de tons transmeten alegria i energia i per tant, acostumen a generar sensacions positives en la majoria de la gent.
Look elegant
Si acostumeu a tenir un estil elegant a l'hora de vestir, probablement sigueu persones responsables i flexibles. De fet, segons els experts en psicologia de la moda, aquestes són les principals característiques que transmet aquest tipus de looks.
Look de marca 100%
Aquí els experts distingeixen entre dos tipus de persones: la que vesteix de marca per ser un "aparador de logotips" i la que vesteix amb firmes cares perquè li agrada portar dissenys de qualitat. La primera, a diferència de la segona, acostuma a optar per peces on la marca es vegi de manera clara. Això transmet superficialitat i un intent de mostrar un poder adquisitiu elevat, dues característiques que solen generar rebuig.