Els últims mesos hem vist com la passió pels podcasts no para de créixer. L’àudio està de moda. I en aquest context ha nascut
Clubhouse, una aplicació mòbil entre una conversa i la
ràdio.
Clubhouse és una xarxa social atípica on no es comparteixen imatges, ni fotos ni vídeos: només
àudios en directe. És una mena de '
podcasting' interactiu, que s’assembla a taula rodona virtual gegant o en una multitrucada entre molts usuaris.
Per registrar-te és necessari que abans un contacte t’hagi enviat una invitació. T’arriba per SMS un link, i ja pots descarregar-te Clubhouse. Quan et registres, primer has d’indicar quins són els teus interessos, i seguir diversos perfils. En funció d’això, t’apareixeran uns fòrums o uns altres. Aquests fòrums, s’anomenen sales, i algunes són en anglès i altres en castellà. En català encara no n’existeix cap.
Tens l'opció d’entrar en aquestes sales i simplement escoltar, com si fós un podcast. Per contra, tens la opció d’aixecar la mà i el moderador et dona la paraula. A les sales s'indica el tema que es tracta, qui són els conferenciants i el nombre de persones que escolten la xerrada.
I com s'aconsegueix entrar a Clubhouse?
El primer és descarregar-se l''app' que, de moment, només està disponible per iOS, encara que els seus creadors -Paul Davison i Rohan Seth- ja han avançat que aviat estarà disponible per a Android. I després d'introduir una adreça de correu electrònic, una contrasenya i un número de telèfon, cal aconseguir que algú et convidi.
Cada usuari de Clubhouse disposa de dues invitacions, però pot adquirir més si s'és un usuari actiu o si es creen sales de debat. L'èxit ha estat tal que els servidors s'han saturat en diverses ocasions. Hi han accedit famosos com l'actor Ashton Kutcher, els músics Jared Leto i Drake. En aquest cas, a les seves xerrades s’hi van unir 5.000 persones.