Fa uns dies ja us vam explicar que el Depertament d’Eduacació
treballa en un nou model de Batxillerat més personalitzat on els estudiants es dissenyin el propi itinerari i no acabin abandonant.
L’objectiu és aconseguir un
aprenentatge més pràctic i vivencial en comptes de limitar-se a memoritzar coneixements per passar la selectivitat.
Paral·lelament a aquesta feina de la Generalitat, ha nascut un col·lectiu de docents que ha implusat la inciativa
#CanviemelBatxillerat. En pocs dies el compte de Twitter ja compta amb més de 3.000 seguidors.
Tot va començar amb aquest tuit de Sussana Soler, directora de l'Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes, on demanava canviar l'estructura i el currículum del batxillerat:
Feia temps que a aquetsa professora es fixava que molts dels alumnes de batxillerat “pateixen, ploren i tenen angoixa”. De seguida s’hi van sumar dues professores més: La coordinadora pedagògica de l'Institut Moisès Broggi de Barcelona, Fanny Figueras, i la Maribel Terrés, directora de l’Institut Jaume Cabré de Terrassa.
Hem pogut parlar amb elles perquè ens expliquin més a fons la seva iniciativa.
Mentrestant, el Depertament d'Educació ha començat a treballar en una nova modalitat per ampliar les possibilitats dels alumnes.
Així a les tres actuals: l'artística, la científica-tecnològica i la humanística i social, se n'hi afegirà una quarta: la general. Aquesta especialitat permetrà fer
assignatures de diferents modalitats de manera que l'estudiant podrà anar definint la seva formació. Està previst que es comenci a aplicar la
primavera del 2022.
També et pot interessar llegir