estudis
hola:) vaig super perduda en tema estudis i estic molt desmotivada. No entenc quina utilitat te linstitut i sempre memporto bronques de professors i de mamare per no fer els deures, no escoltar a classe o "passar de tot" i quan els hi explico que el que em passa es que no ho trobo util em classifiquen com a adolescent i em tornen a renyar. Aquets ultims dies pensant i mirant he arrivat a la conclusio que m'agradaria fer alguna cosa d'economia, marketing... però no ho tinc gens clar ja que tinc molt poca informacio i no sé que puc arrivar a fer amb això... en resum: magradaria que 1. majudessiu a trobarli sentit a tot això dels estudis 2. em diguessiu on em puc informar o alguna cosa sobre les feines que puc arrivar a fer si estudio una cosa o una altra i el que engloba cada cosa... no ho sé, segurament demano massa i no em podeu ajudar :P merci de totes maneres
InterPersonal

Hola!! No ets ni la primera, ni la última que reflexiona sobre la utilitat de la majoria de coses que s'estudien als instituts. SI fins i tot els poítics no paren de marejar la perdiu!! Per tant, ets lliure de pensar que no et semblin útils, però més enllà dels continguts que s'ensenyin a les aules, els aprenentatges més important que faràs en un institut, tenen a veure amb les relacions humanes, amb la disciplina, amb l'autoconeixement, el respecte, la obertura de la teva ment, etc amb tota una sèrie de coses que ara no pots apreciar perquè encara no tens prou perspectiva per adonar-te'n però que a mesura que et vagis fent gran entendràs. Estar desmotivada és normal, tenen raó els que et diuen que és cosa de l'adolescència, però això no vol dir que no puguis fer res per solventar-ho. Busca a l'institut o fora, coses que si que et motivin, potser hauràs de provar-ne moltes abans no trobis la que realment et motiva, però això t'ensenyarà molt, creu-me. I demana assessorament als teus tutors sobre tot això que em preguntes sobre les feines, ells estaran encantats d'assessorar-te! Segur que coneixes algun professor que et transmet més confiança, que sap què dir-te per motivar-te, és a aquest aqui has de demanr-li consell.
Tingues paciència, la motivació ja arribarà. Si no deixes de buscar-la, tard o d'hora sempre ho fa.
Molta sort!
Marina Marull
www.interpersonal.cat