Força de voluntat
Hola! T'escric perquè vull tenir més força de voluntat ja que a més d'altres coses, vull baixar de pes i soc de les que pica entre hores i no ho vull fer (només menjar quan toca). Em costa de vegades el fet d'aguantar-me d'anar a agafar alguna cosa de menjar o altres coses que són pel tema de força de voluntat (que crec que va relacionat amb el tema d'autostima, pot ser?).
Bé, el fet és que voldria saber si hi ha alguna manera d'augmentar sobretot la força de voluntat i, de rebot, l'autoestima sense d'haver d'anar a llocs d'ajuda, sinó que per a mi sola.
Algun consell?
Gracies!!
InterPersonal

Hola! A veure si puc ajudar-te. Per tenir força de voluntat hi ha d'haver motivació, sinó disfícilment aconseguirem alguna cosa. Marca't petits objectius assumibles per tu, ja que si et marques objectius massa ambiciosos i poc realistes, és més probable que et rendeixis i et demotivaràs. Per tant, começa per redactar els petits objectius que t'aniràs marcant setmana a setmana. Posa't una data de finalització amb un premi que per tu sigui important, si aconsegueixes arribar-hi (no ho sé, per exemple, anar-te a fer un bon massatge o comprar-te una peça de roba que t'agradi molt). Intenta evitar tant com puguis durant els primers dies, les possibles temptacions, per exemple intenta que a casa hi hagi ple de porqueries fàcils de menjar entre hores, com menys n'hi hagi millor i sobretot ocupa les teves hores amb activitats que et mantinguin ocupada o fora de casa (on és més probable que piquis) Això sobretot els primers dies.
Avisa a tots els que conviuen amb tu i als teus amics més propers, perquè t'ajudin a no rendir-te i de pas et costarà més cedir davant seu. Penja't un calendari a un lloc visible de la casa amb una foto del teu premi final, on puguis anar tatxant els dies i així t'adonis de la feina feta.
I res, per últim, posa't un dia d'inici, explica-ho a tothom i comença! N'estic seguríssima que ho aconseguiràs!!
Una abraçada!!
Marina Marull
www.interpersonal.cat