Dubtes
Tinc un problema sentimental que em preocupa des de fa temps. He començat el curs en un institut nou i a una ciutat nova. He deixat de veure cada dia als meus amics de sempre i al meu nòvio. Ara només els puc veure el cap de setmana. Al nou institut, hi ha un noi que des del primer dia em va fer molt cas i m'ha ajudat molt a integrar-me. M'ha presentat molta gent, m'ha convidat quan quedaven tots els del meu curs... Parlàvem cada dia. Un dia, unes companyes em van dir que ell volia algu amb mi, i des de llavors vaig començar a mirar-me'l d'una altra manera. Evidentment, jo no vull res; perquè tinc nòvio i l'estimo molt, però a vegades quan tinc al meu nou amic a davant em vénen moltes ganes de menjar-me'l a petons. Ell fa un mes o així, em va dir que m'estava agafant carinyo. I jo, com a nòvia fidel, li vaig deixar clar que no volia res. A més a més, sempre prioritzo els meus amics de sempre, i a la mínima que puc els vaig a veure. Crec que ell es pren això com a un rebutg al nou institut i a ell mateix també, de part meva. El problema és que últimament m'ha començat a parlar menys, i ara només parlem en persona. Jo trobo a faltar molt les nostres converses per whatsapp, i les mirades que ens fèiem a classe. No sé si hauria de deixar de donar importància aquests pensaments i estar per el meu nòvio, o deixar-me portar per els meus sentiments. Aconselleu-me si us plau.
InterPersonal

Hola! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. En aquest moment és normal qeu la vida t'obri noves portes i nova gent i tinguis ganes de conèixer noves experiències. El que has de valorar bé e´s si et compensa deixar-te endur pels sentiments o seguir amb la relació d'ara. Valora el que t'aporta la relació: com et sents amb el teu nòvio, el que t'agrada d'ell i de com us tracteu un i altre, com us ho passeu bé junts, les coses que teniu amb comú, la intimitat i passió que sentiu, etc. Un cop fet aquest "exàmen" potser tindràs més pistes de per on tirar i de com estàs ara amb la teva relació! A l'hora observa també què et passa amb el nou noi: si és la novetat el que t'agrada i el que s'hagi fixat amb tu o si sents algu me´s important. Això ho descubriràs si vas parlant amb ell, si l'observes per com es comporta amb tu, amb els altres i com és ell mateix ( si t'agrada), etc. Et díria que epr prendre aquesta decisió no siguis impulsiva, que t'escoltis i et donis temps per anar decidint. Si veus que ha canviat de comportament, massa ràpid, valora també si és que eres tan important o no per ell. Potser totes aquestes pistes et poden ser útils per prendre al decisió! Endavant! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk:ELisabet Aulet Psicòloga