ajuda
Des de fa 3anys o així no em porto be amb el meu pare, estem constantment discutint(a arribat a pegarme molt fort..) i em paso nits plorant.. des de que va neixer el meu germa ni me mare ni mun pare em fan cas.. hi ha vegades que estic tranquila a la meva habitacio i ve mun pare i em comença a cridar i sapropa i maixeca la ma i no magrada.. estic massa agoviada, no puc mirarlo a la cara.. em fa por.. jo mestimo molt a mun pare pero cada dia menys.. ens barallem constantmen dia rere dia.. i jo arribo a un punt que exploto i li començo a insultar i a cridar. El meu pare mai a sigut d'insultar a ningu, pero fa poc m'ha començat a dir paraules que a cap fill li agradaria escoltar.. no se que fer ja.. no confio en ell, i fa mes d'un any que no li dono cap peto ni cap abraçada.. no el puc mirar als ulls.
AJUDA, no m'he explicat massa be, es que nose com explicaro.. bueno gracieees:)
InterPersonal

Hola Pailii17!!! Si que t'has explicat bé, però em falta una mica d'informació. Veig que tu estàs molt malament, però no sé res de com estan ells, ni què ha fet que arribessiu a aquesta situació. Bé, sigui com sigui, crec que és important que sàpigues que quan no estem bé amb algun familiar, especialment els pares, no podem esperar un canvi en la relació sense posar-hi res de part nostra. Si t'asseus a esperar que sigui el teu pare el que comenci a mostrar-se millor amb tu, és molt probable, que et cansis de tant esperar. Jo crec que si vols provocar una canvi has de ser tu qui doni el primer pas. Hi estàs disposada? Potser al principi et costarà, ja que deus estar molt dolguda i empipada tu també, però per poder-te recompondre i que algú atengui el teu dolor, primer has de fer un esforç per aconseguir millorar aquesta relació tan deteriorada. Dius que us discutiu molt, no? Doncs comencem per aquí, mira de no enfrontar-te tant a ell, escolta'l, tingues en compte la seva opinió, això farà que es sorprengui i pensi que has madurat i potser aconseguirem amb paciència que deixi de discutir-se (dos no es barallen si un no vol, doncs tu no vulguis!!) per altra banda, busca moments en els que no estigueu discutint i hi hagi un bon ambient per explicar-los-hi (al teu pare i la teva mare) com et sents, però sempre des del jo (Jo em sento, jo estic, jo penso,…) No els culpis de res simplement descriu els teus sentiments i pregunta'ls-hi què pots fer per aconseguir que tots plegats estigueu millor a casa, ja veuràs que ells s'alegraran de comptar amb tu i que mica en mica anireu estant millor a casa.
Molta i molta sort!! Ja veuràs que ho aconseguiràs!!
Marina Marull
www.interpersonal.cat