ME MATARA
Hola, sóc una noia de 15 anys, estic en una relació seriosa, el meu xicot i jo ens estimem molt, el és més gran que jo, té 21 anys. sóc musulmana i el també. La meva mare ja sap que estem sortint, però el problema està en que si el meu pare arriba a saber que estic sortint amb algú podrà arribar a matar-me, no sé què fer. El meu xicot esta esperant que jo tingui l'edat adequada perquè vingui a demanar la meva mà, però estem preocupats perquè si el meu pare sabra que tinc xicot em podrà treure els meus papers d'Espanya i enviar-me al meu País, o fer-me casar amb algú que no vull y no coneixo de res.Tinc molta por. Que podre fer? Podre arribar a escapar-me amb el meu novio si el meu pare intenta fer-me alguna cosa, però com que sóc menor d'edat el meu xicot podrà tenir problemes, i anar a la presó no? però si jo vaig amb el perquè vull que pasara? si us plau ajudeu-me, i expliquem tot el que pot passar. El que he de fer, i el que esta bé i el que està malament. Moltes gracias.
InterPersonal

Hola maria! Gràcies per explicar-me el teu cas. Abans de res vull que sàpigues que no conec prou bé la teva cultura per saber amb exactitut què pot fer el teu pare amb tu mentre estiguis sota la seva tutela, ara bé abans de posar-nos en el pitjor primer hem de valorar tots els aspectes.
A veure, dius que la teva mare si que ho sap, no? Jo crec que és ella qui més t'ha d'ajudar en aquest cas. Heu de valorar entre les dues la possibilitat d'explicar-li al teu pare tota aquesta situació pensant en les conseqüències que es poden donar si ell sent que l'heu estat enganyant. Segurament pots demanar consell a més membres adults de la teva família, tiets, avis, amics… que t'expliquin quina és la millor manera de fer les coses. El que jo faria en el teu cas és explicar-li destacant només les coses positives: és a dir, aquest noi també és musulmà, no? doncs això segur que és un punt a favor. Explica-li al teu pare que us agradeu, però que esteu disposats a esperar el que faci falta i que accepteu estar sota les seves normes fins que pogueu mantenir una relació. Fes que les dues famílies es coneixin i així potser veurà que us agradeu de veritat i que no és només un rotllo. Demana-li a la teva mare que et faci costat en tot plegat i escolta bé el que pugui dir-te el teu pare sense posar-te nerviosa, pensa que tot té solució. Si no li digueu al teu pare, aquest secret us farà estar incòmodes i patir i el dia que surti a la llum us petarà a les mans com una bomba de rellotgeria, per tant jo crec que el millor és dir-ho i mirar després de solucionar els possibles problemes que us ocasioni.
Molta i molta sort!
Una abraçada,
Marina Marull
www.interpersonal.cat