Guays i no guays
Hola! Volia explicar-te el meu problema que es de que a tothom li avorreixo , es a dir no se dir frases guays( es a dir, gracioses) a la gent. Perque la gent se senti be amb mi i pensar "Aquesta es guay em mola , em cau bé , es enrrollada i tal" I no sé com fer-ho, la gent em diu que sigui com sóc però en aquest sentit no m'agrada . I m' agragradaria cambiar! Perquè em sento malament sent la unica callada del grup o que no faci gracia
InterPersonal

Hola Catt99! Sóc l'Elisabet Aulet. Psicòloga d'Interpersonal. Et recolzo amb la idea de voler millorar alguns aspectes. És positiu posar-nos reptes i millorar les nostres habilitats socials. Però també et díria que cal anar en comtpe amb els obejctius que ens posem. Hem de ser realistes i per tant començar per objectius petits (llavors ja anirem creixent). A més, se'ns pot descompensar la balança, vull dir, que a vegades si canviem només per caure bé als altres, ens estem equivocant, perquè ens deixem de tractar bé a nosaltres mateixos. La norma essencial és: "perquè els altres et tractin bé, primer t'has de tractar bé a tu mateix!"Per tant, més que voler ser guay...et díria que comencis per canviar petites coses: afronta't a la por d'opinar sobre un tema, demana a la gent com està i com li van les coses, etc...comença per iniciar petites converses amb aquestes preguntes, per exemple. El que et passa és qüestió de por i de que t'avalues massa amb si el que diràs és guay o no. Per tant, tira't a la piscina (amb petits passos) i veuràs com no ho fas tan malament com et dius a tu mateixa. Fes cas al consell dels altres: "sigues tu mateixa" i afegiria, valora les qualitats que tens , personals i de relació amb els altres!!! Ànims! Eli Aulet www.interpersonal.cat/fcbk: Elisabet Aulet Psicòloga