Sóc Asperger?
Hola! Tinc una pregunta que fa temps que em ronda el cap però que mai m'he atrevit a preguntar. Fa temps que vaig estudiar alguns trastorns, i entre aquests trastorns estava el Síndrome d'Asperger. Jo em vaig trobar bastant reflectit amb el que deia... Hi ha molts punts en els que coincideixo com per exemple:
- Em relaciono millor amb adults que amb gent de la meva edat
- No m'agrada el contacte físic
- Em costa relacionarme, sempre he estat una mica solitari
- Prefereixo fer les coses sol
- Sóc dels que treuen bones notes (no vull semblar repelent)
- He patit una mica de bullying
- M'interesso immediatament per molts temes i intento saber-ho tot sobre el que m'interessa. Puc portar molt de temps bsucant informació sobre coses.
- Em frusto bastant rápid
-Em costa entendre algunes intencions de a gent
- Quan m'ilusiono per algun motiu moc les mans repetidament
- Sóc bastant sincer
- Sóc un pél inocent
- Poca assertivitat
-Em costa el contacte visual
- A vegades semblo una mica ausent, puc semblar autista
Aquestes son algunes de les que em reflecteixo, encara que hi han una mica més... Sempre he pensat que era diferent a la resta de gent. Encara que potser sóc una mica hipocondríac i per això em pasa...
També la meva personalitat es semblant a la d'en Charlie, de Las Ventajas de ser un marginado, que fa poc vaig intuïr que també era asperger... No sé si ho sóc o tinc algun trastorn amb espectre autista...
Gràcies per llegir-ho! I també gràcies anticipades per contestar!
Saluts!
InterPersonal

Hola Pool,
Sóc la Laia, psicòloga d'Interpersonal. Primer de tot gràcies per utilitzar el consultori.
Carai! Quanta informació que has recopilat! En primer lloc dir-te que no podem fer una valoració únicament a partir del que ens expliques i que si et preocupa el tema, demanis hora amb algun especialista que et faci una valoració professional.
Tot i això, et diré que a vegades tots ens podem identificar amb algunes manifestacions dels trastorns i que no per això el patim! Per exemple, quan tenim moments de timidesa també ens comportem així (evitem mirar als ulls, no volem contacte físic, ens aïllem...).
De totes maneres que et qüestionis això de tu, ja diu molt de tu! T'animo a observar si alguna d'aquestes coses et porta a un malestar de veritat i si és el cas, plantejar-te el petit repte de canviar-ho. Aquest és el camí que anem fent tots per millorar i estar millor!
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat