Que faig?
Tinc un dilema, no és res de sexualitat ni de novios. El meu problema és que no se que fer amb la meva vida. Estic curant 4rt d'ESO i no se quin batxillerat fer. Tothom em diu que fagi el que m'agrada més, però no se què és el que m'agrada. També hi ha gent que em diu que fagi el batxillerat científic, que té més sortides. Però no se que fer. Amb qui hauria de parlar per solucionari? Podrieu posar informasió sobre aixó? GRÀCIES
InterPersonal

Hola,
Sóc la Laia, psicòloga d'Interpersonal. La veritat és que decidir quin batxillerat vols fer no és una cosa fàcil, ja que sembla que t'ha d'orientar en la teva professió. Però, et diré una cosa: sempre som a temps a rectificar! o sigui que no passa res si escullim una cosa i llavors no ens agrada.
Pel què fa a triar el batxillerat, intenta rumiar quines són les assignatures que més t'agraden, les que se't donen millor. També, si t'agrada alguna branca professional (sanitat, comerç, biologia, ciències de la comunicació....) mira des de quin batxillerat es recomana que s'hi arribi. A vegades és, simplement, intuïció.
A més, pensa que sempre hi ha altres sortides a part de batxillerat, com són els cicles de formació professional.
Fia't de tu mateixa, i si et vols assessorar, intenta parlar amb algun professor o informa't en el punt jove del teu poble, que segur que et donaran més eines per ajudar-te a decidir. També pots parlar-ne a casa, que sovint són els que millor ens coneixen i que ens poden orientar millor.
Està a les teves mans! Observa't a tu mateixa!
www.consultajove.cat