Tot anava perfecte, fins que va aparèixre l'amor...
Hola, soc la Berta i tinc 13 ants. Espero que em podeu ajudar, perquè potser quan ho llegiu us sembla una tonteria, però jo no poc estar així. El fet es aquest:
-Fa uns anys, quan jo i en Marc erem petits, jugàvem casi cada dia de les vacances, i quan no eren vacances també, ja que erem petits i no teniem molts deures. Ara, ens hem fet grans (ell va 2n d'ESO i jo a 1r), i en lloc de jugar (tot i que també ho fem), parlem. Sincerament, jo el considero el meu millor amic, i confio molt en ell i ell crec que amb mi, ja que m'explicava moltes coes. Fins aquí, tot anava genial, el problema va venir quan va apareixre un nou sentiment... El fet es que jo, em vaig enamorar d'ell (i no li vaig dir). Al final, tot i que em va costar, vaig poder oblidar-lo, i quan ja no m'agradava li vaig dir (qua m'havia enamorat d'ell). I ara es veu, que en Marc està enamorat de mi. Ara, no se perquè no em parla, i sento com si m'hagués substituit per una altre, ja que ara li explica totes les coses a una tal Laia. Ell,ni tan sols em saluda quan em veu per el carrer.
Sincerament, no puc seguir així. Necesito parlar-li. L'aprecio moltíssim, llastima que jo l'aprecio com a un molt bon amic, i ell com a algo més.
Sipusplau, respongueu quan més aviat millor.
InterPersonal

Hola Berta,
Sóc la Laia, psicòloga d'Interpersonal. Són difícils les relacions humanes, oi? Pel què expliques jo diria que en Marc està una mica dolgut, no és agradable que la persona que ens agrada no senti el mateix per nosaltres i tots reaccionem de maneres diferents. És possible que aquest distanciament que fa sigui per poder-te oblidar.
Tu mateix ara no pots obligar-lo a que et parli, intenta explicar-li com et sents, que et sap greu haver perdut aquesta amistat i que no vols perdre'l. Però si ell decideix que tot i així no vol mantenir cap tipus de relació amb tu, ho hauràs d'acceptar... encara que sigui molt difícil.
Una abraçada!
www.consultajove.cat