Estudis
Bones, una de les meves gran preocupacions ara mateix són els estudis. Estic cursant 4t d'ESO, acabo d'arribar del viatge de fi de curs, ara ve setmana santa, assaig de l'obra de teatre... i les inscripcions a batxillerat o cicles. El problema és que no sé què estudiar, si cicles, o batxillerat, no sé ni a quin cap m'agradaria dedicar-me... La meva idea abans era dedicar-me al teatre perquè m'agrada, però ja no n'estic gens segura, perquè o vals o no vals... D'alguna manera he descartat aquesta opció de l'art dramàtic. He anat a l'Expo Jove, he llegit els vostres articles dels estudis, he anat a xerrades...i res. Fa uns minuts he buscat informació que m'ajudi a saber a què em puc dedicar. he trobat una pàgina que deia que primer havia de pensar què m'agrada, a què sóc bo, les coses que més se'm donen bé, capacitats innates i les que he après... M'he quedat més o menys igual, però després de pensar i pensar, m'he dit "ostres, la natura m'encanta, ajudar tan a la gent com a la natura, als animals... el mediambient, etc." però... amb això què puc fer? puc dedicar-me a alguna cosa amb això que m'agrada?
InterPersonal

Hola!! Mira, hi ha gent que té claríssim a què es vol dedicar i hi ha gent que dubta fins l'últim moment i fins i tot després d'escollir alguna cosa també dubta. El meu consell és que no t'agobiis abans d'hora i que si no ho tens clar no et forcis a trobar una cosa de seguida, ja sé que potser no ets tu qui es força sinó que el sistema educatiu et força a escollir volguis o no. Bé, en aquests casos no està tot perdut, el millor és intentar escollir la opció que et faci mullar menys, m'explico: si ja esculls un cicle, estaràs molt decantada a una especialitat, perquè els cicles són molt més concrets, en canvi si esculls batxillerat encara tens dos anys per anar pensant. Està clar que has d'escollir una branca de batxillerat, però aquestes no són tan limitadores com els cicles i segons com siguis com estudiant podras deduir en quina et sentiràs més còmode o s'apropa més als teus gustos. Escollis el que escollis pensa que sempre hi ets a temps a rectificar i que tens molta vida per endavant per descobrir quin és la teva passió o què et farà més feliç.
D'altra banda per escollir cap a on tirar també està bé intentar pensar quines feines no t'agradaria mai de la vida fer per poder anar tatxant els camins que no t'interessen.
Estigues tranquil·la i no intentis descobrir d'un dia per l'altra quina és la teva passió, ja que no tothom ho té tan clar, simplement intenta no tancar-te camins i escull la direcció que et faci sentir més còmode.
Molta sort!
Marina Marull
www.interpersonal.cat