amigues
ola,
mira t'explico.
tinc una amiga que quan anava a quart de primaria li van fer bulliyng i això la deixat marcada. en canvi, a mi em van fer bulliyng l'any passat i amb això m'he fet mes forta.
bueno, el cas es que. la laura sempre diu que es lletja, que esta grassa, que no fa res be... i a mi doncs em fa pena perque no te rao en cap de les tres coses. pro a mi la que mes em preocupa es la de que esta grasa. fa 1.65 i pesa 52k i es vol aprimar cinc mes i, es clar, doncs jo li dic que no pot fer aixo, que ella esta be. pero no em creu.
te molt baix l'autoestima i no se que fer perque em faci cas, a mes a mes, crec que hauria d'anar al psicoleg i els seus pares no la porten. s'ha autolesionat
tambe una altra cosa es que sempre vol estar be amb totom i aixo no pot ser, ho dic perque molts cops te problemes amb una amiga seva que es la que em va fer bullying. aquella nena sempre vol que facin el que ella diu i si no o fas doncs tintenta fer mal.
sento les faltes i en soc conscient de les que he fet pero esk ara mateix m'importen un rave
InterPersonal

Hola Smile!
Sóc la Laia, psicòloga d'Interpersonal. Doncs quina sort que té la Laura de tenir una amiga com tu! Anem a pams amb tot el que expliques.
Com veus no tots reaccionem de la mateixa manera davant situacions que poden semblar similars i en algunes persones això pot entorpir una mica més i en altres fer que siguin més valents. Com tot, som persones diferents i cadascú necessita el seu temps.
Malauradament, si ella no vol ajuda, no la pots obligar. Li pots comentar que potser podria buscar ajuda, que en parli amb els seus pares... El que sí que pots fer és continuar fent el què estàs fent ara, estar al seu costat i ajudar-la si ho necessita. Consolar-la quan està en un mal moment i donar-li tota aquesta força que transmets!
Pel què fa a aquesta amiga que dius que té, no t'hi pots ficar, és la seva decisió si vol ser amiga seva i que ella valori quins avantatges i quins inconvenients té aquesta amistat. Segurament tu li has explicat la teva experiència, així que ella ja té informació per decidir.
La teva "feina" com a amiga és estar al seu costat, però recorda que no és responsabilitat teva! que cadascú és responsable dels seus actes.
Una abraçada!
Laia Sala
www.consultajove.cat