Siusplau, ajuda'm.
Hola... abans que tot, gràcies per escoltar-me d'alguna manera.
La veritat es que tinc un problema que m'està afectant greument i no sé amb qui parlar-ho... :
La primera és un tema familiar:Des de fa uns anys els meus pares i jo discutim constantment, ens faltem el respecte (sobretot amb ma mare, mon pare s'hi posa molt poc) i ens escridessem. Últimament estem sobrepassant els límits fins al punt de que els meus pares em volen fer fora de casa, (casi ho van aconseguir una vegada), amenaçant-me amb lo típic: treient-me el mòbil, sortir de festa, etc.
Crec que hem arribat a un punt on ja no hi ha una solució bona per ningú de naltrus. Ara mateix m'encantaria anar-me'n de casa o fins i tot ja els hi he dit que hem poden portar a un centre de menors, ja que per lo menys no arribaria a casa desanimada i barallant-me amb ma mare.
He intentat parlar amb ells i arribar a un acord, perà ma mare diu que ella no ha de fer jo, que l'únic problema sóc jo.
Agrairia que em donguessiu algun consell per a què tot això s'acabi i podués anarme'n de casa. Hem arribat a un límit del qual no estic disposada a perdonar (i crec que per part de ma mare tampoc perque no em parla.
Sincerament, em sento així des de fa molt temps, i crec que estaria millor a un altre lloc, lluny dels meus pares..
InterPersonal

Hola Andreea. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Primer de tot dir-te que està molt bé que siguis conscient del punt tant límit on heu arribat, que tinguis ganes de fer-hi alguna i demanis ajuda. Això està molt bé. Caldria veure el motiu o motius que us porten a discutir-vos d'aquesta manera (el perquè us discutiu) però també com us discutiu. Et comento això perquè el fet de pensar de manera diferent i discutir-te amb els pares és molt freqüent i habitual a la teva edat (i en d'altres també). Totes les famílies passen per aquests moments de "crisi" i de dificultats entre els seus membres, perquè els interessos d'uns i altres solen ser diferents. Però el què importa és la manera de resoldre aquests conflictes. I, evidentment, s'han d'acabar resolent parlant-ne, acostant posicions, pactant...i no entrant en aquesta lluita de poder tant radical que no va enlloc. Ells han de cedir en algunes coses i tu també ho has de fer en altres, però per arribar aquí has de poder pactar unes normes de comunicació i respecte amb els altres, que són bàsiques. És com posar la base per avançar en la resta. Per què no intentes fer això? Acostar-t'hi i demanar de parlar del tema amb tranquil·litat, expressant el teu malestar i preocupació per com estant anant les coses fins ara i també el expressant el teu desig de canviar-les. Si cal demanar perdó per alguna cosa, fer-ho. Ja sé que no depèn només de tu, però potser començant d'una altra manera els resultats són diferents. I si veus que no te'n surts i hi estàs patint molt demana ajuda a algú del teu entorn més proper i potser també ajuda professional a nivell psicològic. Segur que compartir-ho et pot anar bé i et poden o us poden donar eines per millorar la vostra relació i comunicació.
Gràcies per la teva confiança. No defalleixis!. Segur que us en sortireu.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat