Batxillerat
Hola!
Actualment, estic fent 4t d'ESO en un institut, al que sóc nova, perquè m'he canviat d'institut. El problema és que no té batxillerat i hauré de tornar a canviar d'institut. Jo en aquest institut he fet un grup d'amics i estem molt bé. Vaig parlar amb els meus pares, sobre quin institut elegir per fer batxillerat i em van dir que on anessin els meus amics perquè així estaria amb tot el grup.
El que passa és fa 2 dies em vaig assabentar de que a un institut de la meva ciutat (Lleida) es fa el batxillerat d'arts escèniques, música i dansa. Cosa que m'encanta, perquè sempre he fet teatre, dansa i música. Sempre he pensat fer un batxillerat d'aquest tipus i després fer teatre professionalment.
Ara tinc el dilema de què fer: si anar a l'institut, que aniran tot els meus amics o anar al d'arts escèniques.
Em pots ajudar?
InterPersonal

Hola ester. Sóc l'Assumpta.
Entenc que és una decisió una mica complicada de prendre, oi? Però la vida és un constant prendre decisions, i això també ens ajuda a madurar. Tu creus que si fas el batxillerat d'arts escèniques, música i dansa...perdràs definitivament als teus amics? Entenc que això et pugui fer una mica de por perquè els amics/gues són importants a la vida, però intenta pensar que potser hi haurà de tot: n'hi haurà alguns amb qui et distanciaràs més i pots arribar a perdre, d'altres amb qui aniràs mantenint contacte més habitual i segurament alguns altres amb qui seguiràs mantenint gairebé la mateixa relació que fins ara.
Pel què expliques, el món del teatre, etc. t'entusiasma, et motiva, et fa feliç, ...i no només això (que ja és molt) sino que hi veus la possibilitat de dedicar-t'hi professionalment. No tothom ho té tant clar a la teva edat. Pren la decisió que realment sentis que has de prendre, enduta per les ganes i l'entusiasme, més que no pas per la por a perdre...A més, d'amics se'n van fent al llarg de tota la vida.
Gràcies per la teva confiança. Espero haver-te ajudat.
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat