No m'estimu a mi mateixa
Hola,voldria la teva ajuda siusplau! Mira si et soc sincera no m'agrada gens res meu,res de res.Tinc bastants problemas de autoestima no m'estimu a mi mateixa,no valoro res meu,tot son defectes,i avegades em vui morir,estic començan a agafar depresio amb el meu cos,vui estar mes gorda i no hu aconseguixu,em podrias ayudar? Moltes gracies :*
InterPersonal

Hola Evacorchu. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
De vegades ho veiem tot negre, és com si ens poséssim unes "ulleres" que ens ho fan veure tot d'un color gris o negre, i ens dóna la sensació que ja mai més ens les podrem treure. Doncs per començar dir-te que sí és possible de treure'ns aquestes "ulleres". Està molt bé que t'hagis donat compte d'aquesta dificultat que tens i que t'ocasiona tant patiment i hi vulguis posar remei. És més, hi has de posar remei. Si hi reflexiones una mica està clar que és impossible que tota tu siguin defectes i coses negatives, que no t'agraden. Tots i totes tenim capacitats, habilitats, virtuts i també defectes. Però no ens podem fixar només en allò que no ens agrada...
Dir-te que l'autoestima no depèn només de la valoració que fem del nostre cos o de la nostra imatge (això n'és una part, o una conseqüència fins i tot) sino que hi ha molts altres aspectes de la persona a tenir en compte. Cal veure per què tens aquesta autoestima tant baixa, per què et valores tant poc i creus tant poc en les teves possibilitats...que estic segura que tens. Tens problemes a casa? a l'institut? amb les teves amigues? amb una parella?. Intenta veure què és el què et provoca aquest estat d'ànim i demana ajuda a algú del teu entorn (pares, profes, tutors, amistats...). Potser també et caldria demanar ajuda professional (psicòleg o psicòloga). Ara que veus el problema, posa-hi remei. No esperis més. Ah! i pensa una cosa: "cada persona és única i irrepetible".
Gràcies per la teva confiança. Endavant!!!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat