Panic
Hola!!
Tinc un problema i es que per Sant Jordi al meu institut actuare per primer cop...el problema es que tinc panic escenic, i he anat a psicolegs i he buscat per internet per poder-lo tractar pero no ho aconsegueixo. M'agradaria que hem donessiu algun consell o algo per poder superar-ho, ja que el meu somni es poder dedicar-me a la música i al tenir aquest problema es bastant dificil.
Moltes Graciès!
InterPersonal

Hola Directionerk. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
Dir-te que aquest és una dificultat més habitual del què ens pensem. Fins i tot persones que treballen fa temps de cara al públic, i concretament em refereixo a actors, actrius, cantants, etc. expliquen que abans de sortir a l'escenari sempre tenen aquesta sensació de pànic que es pot manifestar de diferents maneres: sudoració a les mans, tremolors, el cor els va més ràpid, etc. però que un cop han sortit a l'escenari es relaxen, actuen i els hi passa. Evidentment, aquestes persones han après a "controlar" o a "gestionar" aquestes sensacions a base de l'experiència i, sobretot, de fer-li front i exposar-s'hi una i altra vegada. En primer lloc et diria que no intentis eliminar-la de cop, que no t'hi obsessionis i acceptis que et passa això. Com totes les emocions, cap sentir-les i deixar-les passar. I en segon lloc, dir-te que aquesta sensació de pànic (això ja t'ho deuen haver dit) va molt relacionada amb les ganes de fer-ho bé (o massa bé, "perfeccionisme"), amb la por d'equivocar-se, amb inseguretats, etc. Com fer-hi front? Altres recomanacions: practicar algun exercici o activitat de relaxació, preparar-te adequadament a nivell tècnic (o sigui, assajar, assajar i assajar), fer proves o recreacions del què faràs a posteriori en solitari o preferentment amb l’assistència d’unes altres persones, agafar confiança i seguretat en tu mateixa sense pressionar-te i evitant el perfeccionisme, saber quins són els teus límits i acceptar-los, i deixar-te portar.
Gràcies per la teva confiança. Endavant!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat