Carrera de psicologia
Bona tarda! Estic estudiant el batxillerat humanístic ja que prefereixo les lletres abans que els números i la carrera de psicologia em crida bastant l'atenció. De fet, faig psicologia d'optativa. Sé que fins fa un temps per estudiar aquesta carrera havies de fer l'humanístic i actualment, el científic. Si realment decidís entrar en el món de la psicologia després de l'institut, m'afectarà el simple fet de no haver fet el científic? És a dir, a la carrera es practiquen termes molt científics o sense haver fet biologia ni matemàtiques me'n sortiria? Agrairia que m'ho aclarissis per sortir-ne de dubtes. Merci!
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal. Per aquest tema, hi ha dues coses que has de saber. La primera és que tinguis clar s et deixen passar a psicología des de l'humanístic . Això és importantíssim!!!! i l'altra és que a la carrera de psicología hi ah assignatures més científiques però que fins ara es feien còmodament venint de l'humanístic. Potser hauràs d'apretar una mica més amb l'estadística, la bioquímica, la biologia, etc. Però no és res que amb una mica d'esforç i algun cop de mà si és necessàri, no poguis fer amb tranquil.litat. Endavant ! Eli Aulet www.interpersonal.cat
InterPersonal
Hola. Sóc l'Assumpta.
Doncs no sé si et puc donar la informació correcta en relació a aquest tema. Sí que és veritat que des de fa un temps estant orientant a la gent que vulgui fer la carrera de Psicologia cap al batxillerat científic però no sé si és condició indispensable per accedir-hi. Crec que això no. Quan jo vaig estudiar Psicologia jo venia del BUP i COU (antic batxillerat) també humanístic perquè també sóc més de lletres, social, etc. que no de ciències. Però vaig fer la carrera a la UAB (Bellaterra), i concretament aquí eren (no sé si són encara ara) molt de la branca científica i biològica amb lo qual vaig fer vàries assignatures d'aquet àmbit: biologia del comportament, psicofisiologia del SN (Sistema Nerviós), psicofarmacologia, estadística, etc. Però això et parlo de fa gairebé 20a i no sé amb el pla nou com funcionarà. Dir-te, per la meva part, que no vaig tenir cap problema amb aquestes assignatures, per no haver fet res de biologia o altres abans. Al contrari, em van agradar molt perquè estaven totalment enfocades en les bases biològiques de la psicologia. Jo et recomanaria que truquessis a les universitats que en aquest moment estan oferint estudis de psicologia i demanis informació, perquè cada universitat pot ser diferent en aquest sentit.
Gràcies per la teva confiança i benvinguda al club!!! Segur que hi disfrutaràs molt.www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat