Pareees:(
Hola, tinc gairebé 13 anys i els meus pares no estan separats. Casi sempre estan enfadats, molt poques vegades es fan petons, i crec que no s'admiren, però en el fons s'estimen. Quan s'enfaden molt es barallen i criden davant meu i fins i tot em fa por que es facin mal perquè hi ha vegades que he d'anar a separar-los perquè s'empènyen. A vegades sento que no vull viure perquè cada dia es igual, no es parlen com si fossin una parella i veig que molts pares d'amigues meves si. Siusplau, ajudeu-me, que puc fer? Em sento molt malament:(
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet., Psicòloga d'Interpersonal. Entenc que et faci patir veure aquestes discussions dels teus pares. Potser podries explicar-els-hi com et sents quan es discuteixen tan. De totes maneres, sense treure importància al teu punt de vista, et diria també que a vegades ens pensem que està en una relació és fàcil i que amb l'amor ja n'hi ha prou. I en canvi, la realitat diu que s'hi ha de posar molt d'esforç perquè a vegades ´çes complica't entendre's i que amb l'amor no n'hi ha prou, cal anar entrenant moltes altres habilitats (resolució de conflictes, comprendre a l'altre, negociar, etc) perquè la relació funcioni. Això passa amb totes les aprelles, tothom es discuteixen i a vegades fins i tot les parelles més felicies tenen discussions en que es puja de to. No se com són les relacions dels pares de les teves amigues realment, però segur que també discuteixen d0alguna manera o altre, més bé o més malament. El que si et suggereixo és que vagis en compte amb la manera d'evaluar el que hi ha a casa i a fora, perquè a casa dels altres no hi som tota l'estona i smbla que hi hagi més calma que a casa nostre. Espero que et pugui ajudar explican-te aquesta realitat, però com et deia, pots parlar amb els teus pares de com et sents quan discuteixen. Ànims! Eli AUlet www.interpersonal.cat