soc rara? com puc canviar?
Hola Elena. Necessito ajuda. Vic a un dels típics poblets on tothom coneix tothom i vaig al típoc institut on es fan els grupets de populars, feas, frikis,... jo tinc uns gustos molt, pero molt “raros”: soc otaku. M’agrada el manga, anime, K-pop (estil de música), ... i no encaixo a cap lloc. Tinc molta dificultat en fer amics, no soc jo mateixa, m’importa molt el que pensi la gent de mi,... que puc fer per ser jo mateixa? Com puc fer mes amistats? Merci per escoltar-me
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta Muns, psicòloga d'Interpersonal. Als pobles o a les ciutats petites ja se sap que passen aquestes coses, i que de vegades, si no "encaixes" en alguns dels grups majoritaris et tinguin com a raro o rara. Lo important és que tu no et vegis com a "rara". Que valoris qui ets i què t'agrada realment. Si en aquests moments et sents "otaku", gaudeix de tot el què aquesta "cultura" musical etc. et dóna. No has de donar explicacions a ningú i intenta passar del què els altres et diguin. En quan a la dificultat per fer amics, no sé si té a veure amb què només et relaciones amb la gent que està dintre aquest món "otaku" o té més a veure amb el teu caràcter, la teva personalitat (timidesa, inseguretat, etc.). En el primer cas jo et diria que, sense perdre els teus gustos i interessos, intentis obrir-te amb d'altres persones que potser no estan en aquest món però que compartiu més coses de les que et penses. Si es tracta més de tema caràcter, intenta treballar l'autoestima, l'autovaloració personal, l'assertivitat, etc. I pensa que no has de deixar de ser tu mateixa per relacionar-te amb altres persones, però sí que has de fer l'intent d'acostar-t'hi deixant de banda prejudicis o "el què pensaran de mi...", d'acord?
Espero haver-te ajudat. Gràcies per la teva confiança.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat