Ajuda!! m'ha deixat
Hola adolescents... acabo de sortir d'una relació d'any i mig amb "l'amor de la meva vida", ell m'ha posat les banyes fa mig any, he patit durant sis mesos, plorant cada nit i culpant-me de tot, però en cap moment el vaig deixar, l'estimo massa per viure sense ell, i de sobte m'ho torna a fer, i assobre m'ha deixat. Em sento molt inutil perque sento que el necessito per viure, no puc estar sense ell però m'ha fet molt de mal i no ha sabut valorar-me... Ja ha passat un mes i sento que cada cop vaig a pitjor, necesito consells per superar-ho.. gràcies!!
InterPersonal

Hola lelele. Sóc l'Assumpta.
La vergonya és una emoció que sovint va molt lligada a la inseguretat, la timidesa, el perfeccionisme i la por a equivocar-se o a fer el ridícul. No sé si també et passa en altres situacions de la vida quotidiana (a classe, entre amics, etc.) o només quan estàs amb nois. Per altra banda, dir-te que tots i totes sentim o hem sentit "vergonya" en algunes situacions al llarg de la nostra vida. És una cosa "normal", sobretot en l'etapa de l'adolescència. Intenta esbrinar per quin motiu tu sents vergonya quan estàs amb els nois, i també què és exactament el que et produeix més vergonya: iniciar una conversa, apropar-t'hi, tenir-hi contacte sexual (i de quin tipus...). Intenta filar més prim i trobar el perquè. Pot ser que no et sentis segura amb tu mateixa i tinguis un nivell massa alt de perfeccionisme, en aquest cas intenta relaxar-te i sigues més permissiva amb tu mateixa. També pot ser que sentis vergonya quan estàs amb alguna persona en concret amb la que no t'hi sents tant còmoda...Sigui el què sigui, no tinguis vergonya de sentir vergonya i dóna't permís per ser tu mateixa.
Gràcies per la teva confiança. Endavant!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat