Picoteigs
Hola, tinc un problema, no tinc valor per aprimar: primer de tot voldria dir que peso uns 57 quilos, i faig un metre 58. Probablement el meu pes sigui el correcte, però, em miro al mirall i veig, que tinc greix, que em sobra pes. Jo me vist, i veig que me de posar més enforma i tenir una dieta sana tampoc es que estigui obesa, però si que el meu cos no està com estava quan tenia 13 anys. T'explico quin es el meu problema, l'estiu 2013 vaig anar a casa el meu pare, a casa el meu pare tinc tot el que vull, llavors, amb aixo vull dir, que jo li deia, papa, aquí s'ha de comprar nocilla, croissants...etc. Tenia tot el que et pots imaginar, vaig començar 2n d'eso i vaig engreixar 7 quilos!! Abans estava prima i despres ja va ser que al cap de dos mesos, el meu cos va fer un canvi, tot i que possiblement sigui pel creixement i que després tingui un pes mes correcte, jo aixi no em vull sentir: a classe em miro les meves amigues, que be que estan poden lluir jerseis estrets i pantalons, i malles, i mira, jo no, aixi que tinc ganes ja de sentir-me be amb jo mateixa, com? Sense menjar aquestes porqueries del supermercat que la mama em compra, i fent esport, ara, be he posat aquest problema a la secció psicologia perquè el meu problema no es que no se com portar una vida mes sana si no, com puc tenir el valor de deixar enrere la meva estimada xocolata i les tardes a l'ordenador mirant veterinaris i sense fer esport, dons aixo no pot ser. T'explico una mica el que menjo diàriament, no esmorzo, al migdia, menjo un bocata, però he deixat de menjar-ne perquè aixi no menjo tant, tot i que no ho faig be, quan arribo a casa dino poc, si m'agrada repeteixo mil cops, després men vaig a l'ordenador i vaig a la cuina i agafo: o uns 6 croissants d'aquells petits amb molta nocilla o magdalenes amb molta nocilla, o pa bimbo amb molta nocilla, el problema: la nocilla, després per berenar més nocilla, i a sopar no sopo quasi res, una petita amanida, el meu problema: Com deixo de menjar aquesta quantitat de xocolata i de xorrades d'aquestes dels croissants?
Ami m'agrada fer esport, i m'agrada aixecar-me aviat i llegir i fer estiraments, tornar de l'escola i anar a córrer, amb bicicleta per la platja, a la vespre anar al gimnàs, m'encante fer esport, però esque els picoteigs aquests em fan distorsionar i perdo la rutina sana.
També afegeixo que degut a no alimentar-me be man aparegut estries però ja estic fent un tractament, aixo ja seria de la part d'alimentació, perdo.
Moltes gràcies per la teva atenció.
InterPersonal

hOLA! Sóc l'Eli Aulet. psicòloga d'Interpersonal. Doncs pel que dius cal que revisis la teva dieta. Sortir sense esmorzar afavoreix més disregularitats en la dieta i en la gana. Lo dels 5 àpats al dia: dos petits snacks (una fruita i una barreta de cereals , galetes, un bocadillo de mida normalet...etc) són molt necessàris epr mantenir una bona rutina alimentaria i evitar picoteigs. I en els àpats un primer,s egon amb acompanyament d'amanida o verdures i postres és una actitud molt correcte davant del menjar. De totes maneres, una nutricionista o el teu metge e´s qui t'ha de dir el que necessites i com fer-ho correcte per evitar picoteig i sobrealimentació. A més estàs en època de creixement i és complicat fer-se la dieta un mateix, no saps el munt de conseqüències que et podria portar alterar la teva dieta inadequadament!!! Fer esport també és positiu, hem de portar un estil de vida sa, pèrò moderadament ja que els músculs han de relaxar-se per aun bon manteniment i funcionament. Estar actiu és bo tan pel cos com per l'estat d'ànim i epr aconseguir els nsotres objectius en +diferents àmbits de la vida ( amb nosaltres mateixos, estudis, amcis, satisfacció eprsonal, etc). Pel tema de l'autocontrol, això depèn d'un mateix i e´s una gran lliço de vida l'autodomini personal SA! , el que ens ajuda a seguir una rutina positiva, natural i sana per evitar sentir-nos malament i vulnerables. Com més mantinguis la teva rutina més fàcil serà aconseguir una estabilitat satisfactòria. Això passa per convençe't de que vols cuidar-te per dins i per fora. Aprendre a psotergar el plaer a curt termini per les conseqüències a llarg termini i els canvis reals i estables, sempre amb paciència esforç, estima cap a tu mateixa i mantenint unes rutines sanes i equil.librades. Si no et sents bé per dins el teu cos reaccionarà i al revés, si maltractes el teu cos (fent-lo menjar excesivament o massa poc) també et sentiràs pitjor epr dins i cada cop més obsessionada!!! Per tant, et recomano molt una visita al metge perquè t'indiqui i et doni bones referències per la teva dieta!!!! IMPORTANTÍSSIM!! o una nutricionista ja seria el més adequat!!! Parla amb els teus pares per fer-ho bé, que estàs en una etapa de la vida molt important per decidir quines rutines i quina dieta has de mantenir. I una cosa més!! deixa de comparar-te amb els demés, no estem preparats per comparar-nos amb qualitat i de manera adequada, és un engany comparar-nos, sempre hi acabem sortint perdent! I epr acabar, el cos e´s el que tenim, no és 100%manipulable, li hem de treure partit i cuidar-lo amb les seves coses que ens agraden més i també les que menys. Cuida't!!! Eli Aulet www.interpersonal.cat