Problemes...
Hola, tinc un problema d'autoestima.
Volia a veure si em poguessis ajudar per tal de no estar tan trista sempre perquè no m'agrado físicament a mi mateixa.
Sóc morena, amb ulls blaus i verds i de constitució prima.
El problema principalment és que em comparo amb la resta de les noies i em veig inferior. Tothom em diu que sóc tonta i que ja estic bé i que estic molt bona... Pero jo vull agradar-me i no em veig tant prima com hauria d'estar i vull resaltar. Tots els dies m'aixeco sense ganes de viure... Que em podries ajudar?
InterPersonal

Hola anonim. Sóc l'Assumpta.
Crec que, tal i com tu mateixa dius, la dificultat o problema que tens va més enllà del físic, i es tracta d'un problema d'autoestima. L'autoestima implica acceptar-se a un mateix/a a tots nivells (no només físicament sino també la manera de ser, etc.), conèixer les teves virtuts i les teves limitacions i acceptar-les, respectar-te per fer-te respectar davant els altres i creure en les teves capacitats i habilitats per a pensar, decidir i portar a terme coses a la vida, o sigui, creure que te'n sortiràs...
Recomananacions:
- Intenta descobrir perquè tens l’autoestima baixa.
- Procura conèixer la teva identitat personal en general, sobretot davant les situacions que se’t plantegen, com reacciones, confia en tu mateix i descobreix els teus punts forts.
- Accepta’t tal com ets, de forma incondicional.
- No idealitzis als altres ni et comparis amb ningú. Accepta el teu cos.
- Estima’t i intenta comprendre’t i respectar-te, mimar-te, sense necessitar que els altres aprovin la teva conducta.
- Aprèn a conèixer els teus drets, necessitats i desitjos i demana el què vols. APRÈN A SER ASSERTIU!!!
- No siguis massa crític/a amb tu mateix/a. No t’exigeixis massa i dóna’t algun permís.
- No vulguis ser perfecte ni un 10 en tot. No et marquis massa obligacions i aprèn a mirar-te amb estimació i humor.
- Identifica els teus pensaments i aprèn a canviar els que siguin massa negatius.
- Sigues responsable de tu mateix. Viu amb projectes. Aprèn a ser autònom i a controlar al teva vida.
- Afronta els problemes de cara, sense aplaçaments ni agobios, intenta noves solucions o comportaments. Aprèn dels errors, tolera les situacions o coses que surten malament.
- Tingues cura de tu mateix, procura mimar-te i atendre les teves necessitats: físiques (alimentació, exercici, descans, plaer...), emocionals (gaudir de temps per tu mateix, per relacionar-te, etc.), intel•lectuals i ètiques (llegir i interessar-se per l’actualitat, etc.).
Gràcies per la teva confiança. Endavant!
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat