¿Que em pot arribar a pasar?
Hola, tinc 14 anys i fa uns mesos em van dir que tenia una enfermetat semblan a la hemofilia i dons la veritat no e buscat informacio sobre la hemofilia i tal... i nomes trobo coses que no entenc molt be pero del poc que vaig entendre es que es una enfermetat molt rara i dons no paro de pensar que empot arribar a pasar i estic molt preucupada. M'agradaria que m'expliquesiu de una manera facil i entendible de que trata la hemofilia i quines son les consequencies.
Merci=)
InterPersonal

Hola!!! Em sap molt greu però els psicòlegs no tenim formació per explicar-te malalties mèdiques. El que jo pugui dir-te sobre la hemofilia no t'ajudaria gaire a entendre-la més del que ho fas ara. El que has de fer és fer-te una llista de totes les preguntes que tens i la propera vegada que vagis al metge, els hi has de fer. Ell estarà encantat de respondre els teus dubtes, n'estic segura i tu podràs entendre millor el que et passa i els riscos que corres. Si estàs espantada has de poder demanar ajuda a qui sigui per poder comprendre el que tens sense tenir-li por. Parla amb els teus pares perquè t'ajudin a resoldre els teus dubtes, però no pateixis que estàs en bones mans segur. Buscar informació pel google és perillòs ja que moltes vegades aquesta informació no és del tot correcta i pot fer-te més mal que bé. Per tant, no dubtis ni un moment a demanar als teus pares que t'ajudin a resoldre els dubtes que tens sobre la teva malaltia.
Molta sort!!
Marina Marull psicòloga a InterPersonal Vic
www.interpersonal.cat