Amiga deprimida
Hola! Gràcies per atendre la consulta!! Tinc una amiga que està passant per un molt mal moment, ja que fa poc ha mort de sobte un amic seu de piscina que estava vivint a l'estranger. Feia molt de temps que ella estava esperant per tornar-lo a veure i al rebre la notícia es va deprimir molt. Sembla que estigui bé, perquè no es comporta de manera estranya, però jo sé que en el fons està molt deprimida i trista. Cada dia que li toca piscina diu que és un dels pitjors dies de la seva vida, perquè veu als millors amics del nen que va morir i s'enrecorda de tots els moments que ha passat al seu costat. Unes amigues meves i jo ja estem intentant animar-la en el dia a dia i inclús li gravarem un vídeo i farem un recopilatori de fotos perquè no estigui trista, però m'agradaria saber si podem fer alguna cosa que l'animi molt. Em pots recomanar alguna activitat que poguem fer per ella o amb ella que la fagi no estar tan deprimida i que almenys durant unes hores no pensi en l'amic???
Elena Crespi

Hola Martona!
primer de tot, crec que és fantàstic que et preocupis per la teva amiga.
Ella necessita el seu temps ja que si la mort d'aquest amic és recent... és normal que estigui així. Mica en mica, guardarà un espai dins del seu cap i del seu cor per recordar-lo però també anirà fent d'altres coses que li permetran somriure.
Aquí és on podeu ajudar vosaltres: quines coses li agradava fer a ella? com s'ho passava bé?
Podeu ajudar-la a recuperar aquelles coses que sempre l'han fet passar bones estones i somriure.
Però també és important que pugui viure la tristor del dol, perdre a un amic és molt dur i no es pot riure fàcilment depsrés d'això.
Estigueu al seu costat i doneu-li temps.
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres