Holii!
Hola!
Mira doncs que jo tinc 13 anys, vaig a segon d'eso i no em sento motivada per els estudis, estic molt estressada, sóc una noia molt exigent i cada dia de la setmana tinc un extraescolar. un dels dos no se si m'agrada, pero vull que m'agradi, es estressant. Sobretot em costa molt pendre desicions. A la segona avaluació si, m'ho trec tot, només e suspès una pero se que no estic donant tot de mi i vull millorar-ho, pero no estic motivada...
Siusplau ajuda!
Un petonet
InterPersonal

Hola!! ja veig que estàs agobiada… el primer amb el que t'has d'esforçar i dirigir totes les teves energies és amb els estudis a l'institut, per tant, si creus que alguna de les extraescolars que fas et treuen energia o no t'acaben d'omplir el necessari, no veig la raó de continuar-la fent. Si resulta que les extraescolars t'afecten al teu rendiment escolar, crec que els teus pares entendran que vulguis deixar-ne alguna… de totes maneres el millor que pots fer per no anar tan agobiada és fer-te una bona planificació del teu temps. Segurament deixes moltes coses per l'últim moment i això et provoca que hagis d'anar amb la llengua afora moltes vegades. Intenta organitzar-te bé el teu temps lliure perquè no et passi això. Si alguna assignatura et costa més del normal, fes algun tipus de reforç escolar i parla amb el teu tutor o tutora perquè t'assessorin com organitzar-te el temps per aconseguir un millor rendiment.
No t'agobiis, n'estic segura que aconseguiràs treure't aquest curs i els que vindran si aconsegueixes organitzar-te!!
Molts ànims!!
Marina Marull, psicòloga a InterPersonal Vic, www.interpersonal.cat