Urgent!!!!!!
tinc 13 anys i vaig començar a fumar, tinc 2 preguntes.
a partir de quant set posen els pulmons negres?
es queda per sempre?
només ho he fet durant 3 mesos hara ja ho he deixat.
gràcies
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta.
La veritat és que no et puc donar una resposta 100% correcta a la teva pregunta perquè nosaltres som psicòlogues, no metgesses. Però sí que et puc donar la meva enhorabona per haver pres la decisió de deixar de fumar, sabent que és una decisió que de vegades costa i que fumar no t'aporta cap benefici sobre la teva salut sino tot al contrari. No sé a partir de quan es comencen a posar negres els pulmons, però jo diria que no has de patir per haver fumat només 3 mesos. Però si tens més dubtes sobre aquest tema, et diria que ho consultis al teu metge de capçalera o pediatre en el teu cas (ja que ets menor d'edat). Si no vols que ho sàpiguen els teus pares i vols anar-hi sola, també pots anar a la consulta jove que tenen molts CAP's (centres d'atenció primària), segurament que en tens un de ben a prop on vius. O bé anar al punt jove del teu poble o ciutat i te n'informaran.
Torno a felicitar-te per la decisió que has pres.
Gràcies per la teva confiança. Una abraçda!
www.interpersonal.cat