Vergonya
Hola! sóc una noia molt vergonyosa i em fa "corte" parlar sobre amors amb els meus pares i sobre coses d'aquests tipus, nose com fer-ho però esque em moru de vergonya, nose com dir que tinc novio. Es normal això? O vaig passar molt malament cuan em va venir la regla i li tenia que dir.. Nosé que puc fer?
InterPersonal

Hola Martetta! La timidesa a la teva edat, sobre aspectes relacionats amb la teva intimitat i les teves relaciosn afectives, és completament normal. No t'agobiis per això, a mesura que vagis creixent i madurant aniràs tornant-te més oberta amb aquest tema. De totes maneres, pensa que els teus pares també han sigut adolescents i entendran perfectament la teva vergonya, vull dir que ells segurament també l'han passat aquesta fase, la qual cosa vol dir que poden ser més comprensius amb tu.
No et preocupis excesivament sobre això, tot i que és important que si mai tens un problema t'enfrontis a aquesta vergonya i comptis amb els teus pares per donar-te un cop de mà. Els consells dels pares solen ser, la gran majoria de vegades, els millors del món!
Sort!
Marina Marull, psicòloga a InterPersonal www.interpersonal.cat