no se controlar el meu caràcter
Bon dia, el meu problema es que no puc controlar el meu caràcter, de seguida em poso nerviosa, soc molt impacient i salto per qualsevol cosa els meus pares no saben que fer, a casa ara tenim problemes, el meu germà potser ha de repetir curs, a casa em diuen que l'ajudi (ja que es mes petit) i jo ho faig encantada però a la mínima que em porta la contraria ja salto i l'amenaço dient-li que segur que repeteix, i coses així, coses sense pensar, però en realitat no ho penso, despres de dir-li me'n vaig corrents cap a la meva habitació i em quedo molt trista, però no nomes es amb el meu germà, amb els meus pares també quan diuen alguna cosa que no em sembla be, de seguida salto i després em sento fatal, això nomes ho faig amb la família. A mi m'agradaria controlar el meu caràcter. Fa una anys això ja em passava, jo ho relacionava perquè a l'escola no estava be amb les amigues i tota la ràbia que sentia cap a elles la treia contra la meva família que no en tenia cap culpa. Vaig estar un temps que el meu comportament estava molt be, però ara he tornat igual que abans, a mi no m'agrada, perquè els meus pares ja no aguanten mes, ja arriben prou cansats de la feina i quan arriben a casa nomes els hi espera discussions, a mi m'agradaria controlar-me però no puc. No se que fer, sisplau necessito que m'ajudeu.
InterPersonal

Hola. Sóc l'Assumpta, psicòloga d'Interpersonal.
En primer lloc, dir-te que ja has fet el primer pas per resoldre el problema que tens, "ser-ne conscient", adonar-te'n que hi ha alguna cosa que no funciona bé i voler posar-hi remei. Tots i totes tenim dies i de vegades diem o fem coses que no toquen, és normal. Si això ens passa molt sovint, però, tal i com ens ho expliques tu hi hem de parar més atenció i mirar com resoldre-ho. De bones a primeres et recomanaria que en parlessis amb la teva família això que et passa, ja que és amb qui tens el problema de descontrol. Res millor que afrontar les coses de cara i parlar-ne amb qui toca. Explica'ls-hi això que et passa amb ells: que en moments no pots controlar-te però que llavors te'n sents culpable, etc. i demana'ls-hi que t'ajudin a canviar la situació. Potser el problema no és només cosa teva, i es resolt parlant-ne entre tots. Una altra cosa que pots fer a més a més, és quan veus que et comences a descontrolar, i abans d'actuar, comptar fins a 100. Això t'ajudarà a "aturar" la teva resposta automàtica i descontrolada. També pots aturar la situació aixecant-te de la cadira i sortint de l'habitació o del lloc on estiguis, i sortir a prendre l'aire al balcó, jardí o a fora simplement. Qualsevol cosa que t'ajudi a "tallar" la situació. Ara bé, una altra cosa, potser també caldria veure per què això et passa només a casa, quan estàs amb família...i què és el que et provoca que estiguis així a la que salta. Perquè...com tu mateixa dius hi ha dies o temporades que no estàs així de rabiosa i descontrolada oi? Seria bo veure en quines situacions et passa i què ho provoca. Pensa-hi. Parla amb els teus pares i demana ajuda si creus que la necessites.
Segur que te'n sortiràs. Gràcies per confiar en nosaltres.
Assumpta Muns Altarriba
www.facebook.com/assumpta.munsaltarribapsicologa
www.interpersonal.cat